Ahad, 17 April 2011

Lawak temuduga


Salam

Masa habis kelas tadi jumper sorg mmber nier (nmer rhsia) kt tmpat tunggu bas, biasa la sembang la lebih kurang tb2 bleh plak tnyer aku dpt praktikal kat mner. Lamer gak la nk kuasai diri balik sbb tersentak ngan soalan tu, aku ader lagi 1 sem kt sini tu pon klu x kantoi. Luper lak kos aku nier 4 tahun budak yg tnyer tu 3 tahun jer.


Agak2 la macam nier kot time temuduga............


Dia kater susah nak kerja, berdasarkan pengalaman la member dier pernah kener reject. Pasal temuduga diorang nier kadang2 kiter x jangka..



Ermmm mungkin lebih kurang mcm nier......

Seorang pengarah sebuah syarikat sudah mendapatkan kerani yang diinginkan, lalu beliau menugaskan stafnya untuk meneruskan baki temuduga dengan calon-calon yang masih ada…

Pengarah tersebut mengarahkan Budin iaitu stafnya untuk menolak semua calon yang tinggal. Dengan yakinnya staf tersebut melaksanakan tugasnya. Satu persatu calon dipanggilnya.

Staf : “Kamu memohon sebagai apa?”

Calon 1 : “kerani atau yang selayaknya”

Staf : “Kamu merasa kacak ke tak?”

Calon 1 : “lebih kurang macamtu la”

Staf : “Permohonan Kamu tidak diterima.”

Calon 1 : “Sebabnya?”

Staf : “Nanti pekerja disini akan jatuh cinta pada kamu dan berlaku perkara tak elok…”

Calon 1 : “Sebenarnya saya merasa tidak kacak”

Staf : “Makin lah saya tidak terima.”

Calon 1 : “kenapa pulak ?”

Staf : “Buat sakit mata aje”

Calon berikutnya…

Budin : ” Kamu ada makwe?”

Calon 2 : “Ada..”

Staf : “Di mana?”

Calon 2 : “Di luar negeri.”

Staf : “Permohonan Kamu tidak diterima.”

Calon 2 : “Alasannya?”

Budin : “Nanti kamu hanya bermain telefon dengan makwe.. dan bil melambung”

Calon 2 : “tapi Minggu depan makwe saya sudah pulang.”

Staf : “Makin lah saya tidak terima.”

Calon 2 : “Alasannya?”

Staf : “Laa.. nanti kamu selalu ponteng untuk berjumpa makwe kamu.


Ingat!!! mmber2 yang nak pegi praktikal berhati hati.. nnt kener reject plak....


p/s: aku xper la lambat lagi.. dan mungkin xkener mcm tu huhu




Tiada ulasan:

Catat Ulasan